Pitanja i odgovori

  



1.  Kako članovi stupaju u kontakt i kako teče i kako se završava gostovanje? 

   
-Gost šalje poruku domaćinu i interesuje se za dodatne uslove i informacije koje nisu navedene na sajtu. Dogovaraju se oko detalja (depozit, kako se koristi kuhinja, čija je posteljina ... pogledaj deo sajta gde je naznačeno o čemu se sve gost i domaćin posebno dogovaraju). Ako se odlučio, gost traži od domaćina da mu pošalje pozivnicu. 
   -Domaćin, ako to želi, šalje gostu pozivnicu. Slanjem pozivnice smatra se da je postignut dogovor. Tada se bodovi prenose sa gosta na domaćina. 
   -Domaćin priprema vikendicu za prijem u skladu sa dogovorom. 
   -Gost koristi vikendicu na način kako je to odredio domaćin i u skladu sa dogovorom koji su postigli. Na kraju, obaveštava domaćina da odlazi, ostavlja pozdravnu poruku i ostavlja za sobom mali poklon. 
VAŽNO: GOST OSTAVLJA VIKENDICU U STANJU KAKO JE I ZATEKAO!!! 
   -Gost i domaćin, nezavisno, popunjavaju upitnik koji utiče na rejting gosta i domaćina.  

2.  Šta ako posle slanja pozivnice gost ili domaćin otkažu?
   - postoje pravila i obezbeđenja za ovakve situacije: onaj ko je primio otkaz može zadržati ili vratiti (sve ili deo) bodova koji je pozivanjem već transferisan. 


3.  Da li gost može ostati duže ili skratiti boravak? 
    - stvar je dogovora gosta i domaćina. „Razmena vikendica“ se u to neće mešati. Deo dogovor može biti i dodatni transfer bodova. 

4.  Da li kao domaćin moram primiti gosta i na jedan dan? 
    -Vaša je slobodna volja da vreme primanja gosta limitirate i sa minimalnim i sa maksimalnom dužinom trajanja. Vi gosta možete pozvati na 5 dana a njegova je volja da li će iskoristiti svih pet dana ili samo jedan dan. 

 5. Da li u gostima mogu boraviti i mesec, dva? 
    -da!!! naravno, ako se sa time složi domaćin. Upravo to je i smisao “razmene vikendica”. Postoji velika populacija starijih ljudi, uglavnom penzionera, koji imaju na raspolaganju dosta vremena, volju za putovanjem , ali, malo ko može finansirati dva meseca boravka u banji ili na odmoru. Onaj ko svoju vikendicu uključi u mrežu, može sebi priuštiti i višemesečni odmor na jednoj ili više lokacija. 

6.  Da li se gost i domaćin mogu bilateralno dogovoriti o međusobnoj razmeni bez transfera bodova? 
    -Da, „Razmena vikendica“ poštuje slobodnu volju svojih članova i neće se protiviti. 

7.  Da li u vikendici u koju sam primio gosta mogu i ja da budem?
    -Da, ako ste se tako dogovorili sa gostom. Ako gost želi potpunu samoću, o tome se morate blagovremeno dogovoriti. Bitno je prilikom uključivanja Vikendice u „Razmenu vikendica“ jasno naznačiti da li se gostu na raspolaganje stavlja cela vikendica, soba sa kuhinjom ili samo kauč i slično. To značajno utiče na broj bodova sa kojim se ulazi u mrežu. 

8.  Da li domaćin mora biti prisutan i dočekati gosta i ispratiti ga? 
    -Nemora, ali može. I to može biti deo dogovora. 

9.  Da li treba da napravim mesta u ormanu za gosta? 
    -svakako! Vama je interes da osvojite što više bodova kako bi ste mogli da putujete na atraktivnije destinacije i na što više dana. Ako želite da vam još neko dođe u vikendicu, potrudite se da im boravak bude ugodan. Ocena i preporuka koju vam nakon boravka da gost, biće najbolja preporuka i poziv za druge goste. 

10.  Nemam vremena da vikendicu održavam u savršenom stanju. Mogu li se nadati gostima? 
    -Možete!!! Članovi mreže su ljudi slični vama – vlasnici vikendica u principu više cene prirodu, baštu, travnjak nego - luksuz. Od gosta se očekuje da vikendicu koristi onako kako je vi koristite i ništa ni više ni manje. 

11.  Kako se predaju ključevi? 
    -Postoje razne mogućnosti, a domaćin određuje način primopredaje: lično, kod komšije, na skrovitom mestu... Korisno je da domaćin gostu ( i obrnuto) pre dolaska ostavi nekoliko brojeva telefona (svoj fiksni i mobilni, i komšijin mobilni) za slučaj da dođe do nesporazuma prilikom dolaska. 

12.  Kako da kao domaćin zaštitim dragocene stvari? 
    -podrazumeva se da se u vikendici ne drže vredne stvari, bar ne na „vidnom“ mestu. Standardne stvari koje su deo inventara u vikendici (televizor, kućni aparati) se štite sistemom sigurnosti u našoj mreži i depozitom. Osnovno je da se još prilikom odabira gostiju, informišete o njihovim naviakma i životnom stilu i odaberete goste koji su vam slični. Koristite i sistem preporuka, birajte goste iz vaše mreže prijatelja, gledajte da budu iz vašeg miljea i vaših interesovanja (knjigovođa će sa više poverenja primiti knjigovođu, kolekcionar kolekcionara i šahista šahistu). Treba imati u vidu da su članovi naše mreže, kao i vi, vlasnici vikendica, tj. porodični ljudi, koji samo žele da malo putuju, upoznaju druge krajeve i druge ljude. U našoj mreži „Razmena vikendica“ se ne koristi novac pa nije privlačno za prevarante. 

13.  Da li „Razmena vikendica“ materijalno garantuje za eventualnu štetu koju učini neodgovorni gost? 
    -„Razmena vikendica“ je društvena mreža i ne obezbeđuje materijalne garancije. Mreža samo posreduje u nalaženju domaćina i gosta i  stvar je njihove procene i odluke da li će nekoga pozvati u goste. 

14.  Šta je Vikendica, odnosno, šta se može uneti u mrežu? 
    -Naša mreža je prvenstveno namenjena razmeni vikendica, kuća za odmor, apartmana za odmor, ali! U „Razmena vikendica“ se može uneti i stan u centru grada, slobodna soba u stanu ili samo krevet – sve to, naravno, mora jasno biti naznačeno prilikom upisa u mrežu a što će „Razmena vikendica“ i proveravati prilikom podnošenja „zahteva za proveru“. 

15.  Šta znači „uneti u mrežu“ vikendicu? 
    -na sajtu mreže postoji opcija učlanjavanja „osobe“, gde se posetilac sajta registruje, daje svoje podatke i uz šifru može da se uloguje radi upoznavanja sa sadržinom sajta i funkcionisanjem sistema. Tom prilikom dobij -a određeni broj bodova i pravo da radi na razvoju mreže. Tek kad na web sajtu ponudi i svoju vikendicu na raspolaganje drugim članovima (i tada dobija određeni broj bodova), on postaje punopravni član mreže. 

16.  Da li u mrežu mogu da uključim apartman koji inače rentiram turistima? 
    -Da, ali od gosta iz mreže nemožete tražiti plaćanje najma nego samo transfer bodova. 

17.  Kako se postaje član mreže? 
    -na sajtu mreže postoji opcija učlanjavanja „osobe“, gde se posetilac sajta registruje, daje svoje podatke i uz šifru može da se uloguje radi upoznavanja sa sadržinom sajta i funkcionisanjem sistema. Tom prilikom dobija određeni broj bodova i pravo da radi na razvoju mreže. Tek kad na web sajtu ponudi i svoju vikendicu na raspolaganje drugim članovima (i tada dobija određeni broj bodova), on postaje punopravni član mreže. -Napomena: U promotivnom periodu se učlanjenje obavlja preko administratora slanjem mejla u kome je opisan objekat koji se unosi što je detaljno opisano na strani UKLJUČITE SE. 

18.  Da li se u mrežu uključuju i vikendice iz inostranstva? 
    -Mogu, i to je poželjno! ne postoji prepreka da se u mrežu ne uključuju i članovi iz okruženja, inostranstva i udaljenih destinacija. Uključivanje vikendica u inostranstvu se bodovno (?) posebno stimuliše. Pored toga, čim se u mreži nađe dovoljan brij vikendica, naša mreža će se priključiti svetskoj mreži u kojoj ima 14000 vikendica iz celog sveta. - 


19.  Koristim vikendicu svog strica. Mogu li nju uneti u Mrežu? 
    -Da, vlasništvo nije uslov, pod uslovom da je vlasnik dao (pismenu?) saglasnost. 


20.  Ko čisti vikendicu? 
    -ako drugačije nije dogovoreno, gost je taj koji održava vikendicu za vreme korišćenja. GOST OSTAVLJA VIKENDICU U STANJU KAKO JE I ZATEKAO!!! 


21.  Kakav poklon ostavljam na kraju odmora? 
    -flaša rakije, bombonjera, cveće, specijalitet ili suvenir iz kraja odakle dolazite su uobičajeni. Možete, po pravilu, ostaviti i par desetina evra (u zavisnosti od dužine i kvaliteta boravka) kao nadoknadu za troškove koje ste učinili tokom boravka. 

22.  Da li domaćin može zahtevati određeni novčani iznos po danu? 
    -nije dozvoljeno od gosta tražiti novac za prenoćište. To se ne odnosi na posebne usluge – korišćenje čamca, zaprege, i slično. 


B O D O V I 

1.  Šta su bodovi? 
    -Bodovi su način da gost nagradi domaćina za iskazano gostoprimstvo. Svaki put kad pozovete neog člana koji je zainteresovan da odmor provede u vašoj vikendici vi dobijate / zarađujete bodove. Sa tim bodovima vi tada možete ići u goste kod nekog drugog člana, po vašoj želji a na osnovu njegovog poziva. 

2.  Da li idem u goste samo kod onog koga sam ugostio (uzvratnu posetu) ili mogu ići i na drugo mesto? 
    -Možete ići i u uzvratnu posetu (bilateralna razmena), ali, smisao bodova je baš u tome da vam omogući letovanje na destinaciji koju sami odaberete (multilateralna razmena), nezavisno od toga koga ste ugostili. Ako imate vikendicu na Fruškoj gori sa procenjenom vrednosti 50 bodova i ugostite člana iz Budimpešte na 10 dana, vi od njega dobijate 500 bodova. Sa tim bodovima možete da odaberete vikendicu na Tari koja je procenjena na 80 bodova i tamo provedete 6 dana ili u vikendici na Drini (procenjena na 30 bodova) i tamo provedete 16 dana. 

3.  Kako da realno „izbodujem“ svoju vikendicu? 
    -sistem bodovanja je opisan u posebnom odeljku. Možete samostalno, na osnovu informacija sa sajta da odredite broj bodova, ili, ako želite našu pomoć, dostavljate nam podatke o objektu, opis i slike i mi vam, na osnovu toga sugerišemo koji broj bodova da upišete. U svakom slučaju, vi ste ti koji utvrđujete broj bodova. Bitno je realno proceniti vrednost. Od procene zavisi da li ćete imati goste ili ne. Ako želite da imate što više gostiju (i bodova), da stimulišete goste da vam dolaze, onda nemojte preceniti vašu vikendicu, naprotiv. 

4.  Da li mogu povećati ili smanjiti broj bodova za vikendicu? 
    -Da, osim ako ste već dogovorili nečije gostovanje. 

5.Kako stičem bodove? 
    -bodovi se stiču upisivanjem na sajt sa osnovnim ličnim podacima (do 140 bodova), unošenjem objekta na listing (do 340 bodova), podnošenjem zahteva za proveru podataka (500 bodova), odnosno uplatom članarine. Za animiranje novog člana sa vikendicom (25 bodova, u promotivnom periodu 150 bodova), zatim za učešće u sistemu prijatelja, za priključivanje grupi i slično. 

6.  Da li mogu angažovanjem na animiranju prijatelja na učlanjavanju da sakupim veći broj bodova? 
    -Da. „Razmena vikendica“ stimuliše, posebno u promotivnom periodu, aktivnosti na širenju mreže sa razrađenom proviziskom šemom ali i ograničenim brojem bodova koji se na ovaj način mogu steći. 

7.  Da li mogu da zaradim novac ako razvijam mrežu? 
    -Ne. U mreži je sve besplatno pa se novac nemože zaraditi. 

8.  Da li mogu ustupiti bodove drugom članu mreže? 

P R I J A T E LJ I i PREPORUKE 

1.  Kako funkcioniše sistem „prijatelji“? 
    -U okviru mreže „Razmena vikendica“ svako može stvoriti poseban krug prijatelja radi upoznavanja, razmene iskustava i lakšeg odabira mesta za odmor i gostiju koje prima, te sticanje poverenja i sigurnosti. 

2.  Kako se postaje prijatelj? 
    -pomoću jednog od alata za pretraživanje nalazite ljude sa kojima želite postati prijatelj. Osoba koju vi uključite u mrežu automatski vam postaje prijatelj (vi za nju garantujete) pa se stvara krug poverenja među prijateljima. Stvaranje kruga prijatelja se stimuliše bodovima (25). 

3.  Kako funkcionišu i kako se daju preporuke? 
    - Kada nekoga preporučite vi svima saopštavate da je ta osoba dobar gost ili dobar domaćin. Preporuke mogu davati samo „provereni članovi“ . Može se dati ukupno 10 preporuka. Preporuka se stimuliše sa 10 bodova. Ako su preporuke date pogrešnoj osobi (koja od domaćina ili gosta bude negativno ocenjena) bodovi po tom osnovu se u dvostruko oduzimaju.


D E P O Z I T  

1.   Kako se traži i polaže depozit kao mera sigurnosti od neodgovornog gosta?
     – pre primanja gosta, domaćin kao krajnju meru obezbeđenja, može zahtevati uplatu depozita od gosta u približnoj vrednosti moguće štete koju gost može počiniti (par stotina eura). 

2.   Kome se uplaćuje depozit?
    - Depozit se uplaćuje na poseban račun koji Mreža otvara u tu svrhu. 


3.   Kada i kako se vraća depozit?
    - Nakon završenog odmora, domaćin obaveštava Mrežu da nije bilo štete i Mreža odmah vraća gostu depozit. Troškovi depozita u iznosu od 5% i troškovi platnog prometa padaju na teret uplatioca depozita. 


 4.  Šta u slučaju da je napravljena šteta?   
     - Ako je bilo štete, domaćin i gost se dogovaraju (vrše procenu) o visini štete i o tome obaveštavaju Mrežu koja tada vrši obračun. Ako ne uspeju da se dogovore, depozit se raspoređuje na tri dela – polovina depozita pripada Mreži a po četvrtina domaćinu i gostu. Iskustvo velikih inostranih mreža je pokazalo da su ovakve situacije veoma, veoma retke.  




-
Powered by WebExpress